Gratis levering fra 750,01 DKK

Butikkens regler

AGB - BIOSHI S.A.

Regulativ

§ 1. Definitioner

  1. Regulativ – dette regulativ, som fastlægger reglerne for indgåelse af fjernsalgsaftaler via Onlinebutikken, reglerne for udførelse af disse aftaler, rettigheder og forpligtelser for parterne i Fjernsalgsaftalen samt procedurer for reklamationer. Med hensyn til tjenester leveret elektronisk fungerer Regulativet tilsvarende som det regulativ, der er nævnt i artikel 8 i loven af 18. juli 2002 om levering af tjenester elektronisk (samlet lovtidende 2020, nr. 344).
  2. Kunde – en fysisk person med fuld retsevne, en juridisk person eller en organisatorisk enhed uden juridisk personlighed, som har retsevne i henhold til loven, der indgår en Fjernsalgsaftale med Sælgeren.
  3. Forbruger – en fysisk person, der foretager en retshandel med en erhvervsdrivende, som ikke direkte er forbundet med dennes erhvervsmæssige eller faglige virksomhed.
  4. Individuel erhvervsdrivende – en fysisk person, der indgår en Fjernsalgsaftale, som direkte er relateret til dennes erhvervsmæssige aktivitet, hvor det fremgår af aftalens indhold, at aftalen ikke har karakter af professionel aktivitet for denne person, navnlig i relation til den type erhvervsaktivitet, der udføres og registreres i henhold til bestemmelserne om Centralregister for Erhvervsaktivitet.
  5. Erhvervsdrivende – en fysisk person, en juridisk person eller en organisatorisk enhed uden juridisk personlighed, som har retsevne i henhold til loven og driver erhvervs- eller faglig virksomhed på egen vegne.
  6. Sælger:
    BIOSHI S.A.
    Tel.: +48 788 208 018
    E-Mail: kontakt@bioshi24.dk
    CVR (NIP): PL6762649713
    REGON 526170605
    Sælgerens adresse: Jasnogórska 1, 31-358 Kraków

  7. Onlinebutik – en internetservice drevet af Sælgeren, tilgængelig på elektroniske adresser: https://bioshi24.dk, hvor Kunden kan få oplysninger om Produktet og dets tilgængelighed samt købe Produktet eller bestille en tjenesteydelse.
  8. Fjernsalgsaftale – en aftale om salg af Produkt/aftale om levering af Digital Service eller Digitalt Indhold (såfremt relevant), indgået via Onlinebutikken.
  9. Produkt – en løsøre, som Kunden kan erhverve i Onlinebutikken.
  10. Digital service – en tjenesteydelse, som gør det muligt for Forbrugeren at:
    10.1. fremstille, behandle, opbevare eller få adgang til data i digital form;
    10.2. dele data i digital form, som er sendt eller fremstillet af Forbrugeren eller andre brugere af tjenesten;
    10.3. andre former for interaktion via data.
  11. Digitalt indhold – data, der er fremstillet og leveret i digital form.
  12. Onlinebutikkens privatlivs- og cookiepolitik – et dokument, der fastlægger de detaljerede regler for behandling af personoplysninger og brugen af cookies. Privatlivs- og cookiepolitikken er tilgængelig på https://bioshi24.dk/da/privacy-and-cookie-notice.
  13. Varigt medie – ethvert materiale eller værktøj, der gør det muligt for Kunden eller Sælgeren at opbevare informationer, der er rettet personligt til dem, på en måde, der giver adgang til informationerne i fremtiden i den tid, der er passende for formålet, og som gør det muligt at genskabe den opbevarede information i uændret form, herunder e-mail.
  14. Elektronisk bestillingsformular – den elektroniske procedure stillet til rådighed af Sælgeren for Kunden til afgivelse af ordre.
  15. Elektronisk returformular – den elektroniske procedure stillet til rådighed af Sælgeren for Kunden til gennemførelse af returnering; tilgængelig på https://bioshi24.dk/da/returns-open.html.
  16. Elektronisk reklamationsformular – den elektroniske procedure stillet til rådighed af Sælgeren for Kunden til indgivelse af reklamation; tilgængelig på https://bioshi24.dk/da/rma-open.html.
  17. Afgivelse af ordre – bekræftelse af ordre ved, at Kunden klikker på knappen "Bestil og betal", hvilket betragtes som Kundens bindende viljeserklæring om at indgå en Fjernsalgsaftale med Sælgeren.
  18. Konto – samling af data opbevaret i Onlinebutikken og i Sælgerens it-system vedrørende den pågældende Kunde og de afgivne ordrer og indgåede Fjernsalgsaftaler, som Kunden kan bruge til at afgive, annullere eller redigere ordrer samt indgå Fjernsalgsaftaler.
  19. Ordreservice- eller produktanmeldelser – subjektive udtalelser og vurderinger tildelt i form af stjerner fra 1 til 5.

§ 2. Generelle bestemmelser

  1. Typer og omfang af tjenester leveret elektronisk:
    1.1. indgåelse af online salgs aftaler – i relation til Produkter solgt i Onlinebutikken,
    1.2. regler for registrering og brug af Kontoen i Onlinebutikken,
    1.3. tilføjelse af anmeldelser, kommentarer og vurderinger – Kunden kan tilføje en anmeldelse eller kommentar til sin ordre,
    1.4. afsendelse af e-mails, hvori Sælgeren bekræfter modtagelse af ordren, eventuel modtagelse af betaling og accept af ordren til udførelse.
  2. Brug af Onlinebutikken er mulig under forudsætning af, at det it-system, som Kunden anvender, opfylder følgende minimale tekniske krav:
    2.1. internetbrowsere i opdateret version, f.eks.:
    2.1.1. Firefox
    2.1.2. Chrome
    2.1.3. Microsoft Edge
    2.2. ethvert program til visning af PDF-filer.
  3. Indholdet på Onlinebutikkens sider, herunder beskrivelser af Produkter og priser, udgør alene en invitation til at indgå en aftale i henhold til artikel 71 i loven af 23. april 1964 – Civilloven (samlet lovtidende 2022, nr. 1360 med senere ændringer).
  4. Sælgeren stiller dette Regulativ med bilag til rådighed via et link på forsiden før indgåelse af Fjernsalgsaftalen, under aftalens gennemførelse og efter dens afslutning. Køberen kan downloade det og udskrive en kopi.
  5. For at sikre sikkerheden af kommunikation og data i forbindelse med de leverede tjenester træffer Onlinebutikken passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger i forhold til graden af sikkerhed for de leverede tjenester, navnlig foranstaltninger til at forhindre uautoriseret erhvervelse og ændring af personoplysninger, som overføres via internettet.

§ 3. Ordrer

  1. En ordre i Onlinebutikken kan afgives via Kontoen eller ved at vælge købsoptionen uden registrering, i hvilket tilfælde der oprettes en intern konto, på basis af hvilken Kunden kan oprette en Konto. Den interne konto opretholdes indtil sletning af data fra systemet eller blokering af Kontoen.
  2. Kunden afgiver en ordre via den Elektroniske bestillingsformular tilgængelig på en af Onlinebutikkens sider.
  3. Efter korrekt afgivelse af ordren sender Sælgeren en e-mail til Kundens adresse med information om den afgivne ordre. Denne information udgør ikke en bekræftelse af accept af Kundens tilbud. Den tjener udelukkende som meddelelse om, at Sælgeren har modtaget ordren.
  4. Derefter verificerer Sælgeren, om ordren kan accepteres til udførelse.
  5. Hvis Sælgeren accepterer Kundens ordre, sender Sælgeren elektronisk meddelelse om godkendelse af ordren til udførelse. Fra det øjeblik, Kunden modtager en sådan erklæring, anses Fjernsalgsaftalen for indgået mellem parterne.
  6. Valget af de bestilte Produkter foretages ved at tilføje dem til indkøbskurven. Den Elektroniske bestillingsformular angiver bl.a., hvilke Produkter, til hvilken pris og i hvilke mængder Kunden ønsker at bestille til den angivne leveringsadresse. Kunden foretager de relevante tekniske handlinger baseret på de viste meddelelser.
  7. Efter at Kunden har indtastet alle nødvendige oplysninger, vises en opsummering af den afgivne ordre. Ordreopsummeringen vil indeholde oplysninger om: identifikationsdata for Sælgeren, genstand for ordren, enhedspris og samlet pris for de bestilte Produkter, herunder leveringsomkostninger og andre omkostninger, hvis sådanne forekommer, valgt betalingsmetode, valgt leveringsmetode samt leveringstid og leveringsomkostninger.
  8. Hvis aftalen vedrører levering af Digitalt indhold eller Digitale tjenester, som ikke er gemt på et fysisk medie eller tjenester, der udføres elektronisk eller på afstand – afgiver Forbrugeren i et ekstra afkrydsningsfelt, som kræves for at afgive ordren og findes på den Elektroniske bestillingsformular, følgende samtykke: "Jeg giver samtykke til levering af digitalt indhold, som ikke er gemt på et fysisk medie, eller til at påbegynde tjenesten før udløbet af 14 dage fra aftalens indgåelse, og jeg accepterer tabet af retten til at fortryde aftalen". Sælgeren bekræfter modtagelsen af dette samtykke via e-mail.
  9. For at afgive en ordre er det nødvendigt at indtaste de obligatoriske personoplysninger i den Elektroniske bestillingsformular, acceptere Regulativets indhold og sende ordren ved at klikke på knappen "Bestil og betal".
    1. 9.1 Afsendelse af den Elektroniske bestillingsformular af Kunden udgør en bindende viljeserklæring om indgåelse af Fjernsalgsaftalen i overensstemmelse med dette Regulativ.
    2. 9.2 Fjernsalgsaftalen anses for indgået på det tidspunkt, hvor Sælgeren accepterer den Elektroniske bestillingsformular, hvilket bekræftes ved visning af en meddelelse til Køberen, der bekræfter modtagelsen af ordren og angiver dens nummer.
    3. 9.3 Efter indgåelse af Fjernsalgsaftalen modtager Kunden en e-mail, der bekræfter den afgivne ordre, herunder: bekræftelse af modtagelse af ordren og endelig bekræftelse af alle væsentlige elementer i ordren samt de generelle vilkår for den indgåede Fjernsalgsaftale (Onlinebutikkens Regulativ med bilag nr. 1 og 2), oplysninger om Sælgeren, Sælgerens ansvar for kvaliteten af ydelser, information om tjenester leveret af Sælgeren efter salget samt om måden og konsekvenserne af fortrydelse af aftalen. Vejledning om måden og konsekvenserne af fortrydelse af aftalen er indeholdt i Bilag nr. 1.
    4. 9.4 Indtil Sælgeren påbegynder udførelsen af ordren:
      1. 9.4.1 Kunden kan ændre sin ordre ved hjælp af den tekniske løsning tilgængelig på siden af den Elektroniske bestillingsformular og gentage hele bestillingsproceduren. Ændringen sker ved at afgive en ny ordre, som erstatter den tidligere. Eventuel betaling foretaget af Kunden overføres til den nye ordre, og i tilfælde af overbetaling tilbagebetales beløbet til den bankkonto, der blev anvendt ved betalingen.
      2. 9.4.2 Kunden kan annullere sin ordre ved at vælge "annuller ordre" på siden af den Elektroniske bestillingsformular.
    5. 9.5 Ved annullering af ordren foretager Sælgeren tilbagebetaling af den modtagne betaling inden for 3 arbejdsdage. Tilbagebetalingen sker ved brug af samme betalingsmetode, som Kunden anvendte.
    6. 9.6 Leveringstiden for ordren er 1 til 10 arbejdsdage fra aftalens indgåelse.
    7. 9.7 Produkter valgt af Kunden, som ikke er på lager på leveringstidspunktet, kan erstattes med Produkter af samme type, men af en anden mærkevare.
    8. 9.8 Under sammensætning af ordren kan Kunden vælge for hvert Produkt indstillingen "Accepter erstatningsvarer". Kunden informeres om erstatningsvarerne i ordresammendraget, som modtages som e-mailmeddelelse. Kunden har ret til at afvise erstatningsvarer.
    9. 9.9 Hvis nogle af de bestilte Produkter er utilgængelige, gennemfører Sælgeren ordren delvist, hvor det er muligt. Resten af ordren annulleres, og Kunden informeres via den angivne e-mailadresse. For den del af ordren, der er gennemført, kan Kunden fortryde aftalen i overensstemmelse med § 6 i dette Regulativ.
    10. 9.10 Hvis Kunden har valgt en betalingsmetode, der ikke er kontant ved levering, skal Sælgeren tilbagebetale det betalte beløb for den annullerede del af ordren inden for 14 dage fra annulleringen.
    11. 9.11 Alle priser i Onlinebutikken er bruttopriser (inklusive moms, som afhænger af produktet og følger gældende lovgivning, herunder loven af 11. marts 2004 om moms (samlet lovtidende 2022, nr. 931 med senere ændringer)).
    12. 9.12 Leveringsomkostninger afhænger af valgt leveringsmetode. Ved valg af levering lægges leveringsomkostninger automatisk til ordresummen.

    § 4. Betaling

    1. Onlinebutikken tilbyder mulighed for betaling via forudbetaling, kontant ved levering (med betaling til konto efter levering). Betaling med udsat betalingsfrist er mulig i tilfælde, der er individuelt aftalt med Sælgeren.
    2. Betaling for Produkter kan foretages på den måde, som vælges ved afgivelse af ordre i den Elektroniske bestillingsformular.
    3. Aktuelt tilgængelige betalingsmetoder via forudbetaling i Onlinebutikken findes på adressen: https://bioshi24.dk/da/payments

    § 5. Levering

    1. På den Elektroniske bestillingsformular vælger Kunden leveringsmetode ved at markere det valgte valg.
    2. Hvis Kunden ikke modtager Produktet, hvilket resulterer i returnering af Produktet til Sælgeren, kan Sælgeren træde tilbage fra salgsaftalen, efter først at have indkaldt Kunden via den e-mailadresse, der er angivet i købsprocessen, til at opfylde aftalen. Tilbagetrædelse fra aftalen sker ved fremsendelse af en erklæring til Kunden i form af e-mail.
    3. I situationen angivet i pkt. 2 er Sælgeren forpligtet til straks at tilbagebetale den modtagne betaling for det Produkt, som Kunden har købt.
    4. Aktuelt tilgængelige leveringsmetoder i Onlinebutikken findes på adressen: https://bioshi24.dk/da/delivery

    § 6. Tilbagekaldelse af aftale – elektronisk returneringsformular

    1. En Forbruger, der har indgået en Fjernsalgsaftale, kan inden for 14 dage træde tilbage fra aftalen uden angivelse af årsag. I tilfælde af tilbagekaldelse af en Fjernsalgsaftale anses aftalen som ikke-indgået.
    2. Retten til at træde tilbage fra aftalen i overensstemmelse med bestemmelserne i §§ 6 og 7 i dette Regulativ tilkommer også en Individuel erhvervsdrivende. Når §§ 6 og 7 omtaler Forbrugeren, forstås herved også den Individuelle erhvervsdrivende.
    3. I tilfælde af tilbagekaldelse af aftalen afholder Forbrugeren kun de direkte omkostninger ved returnering af Produktet.
    4. Forbrugerens erklæring skal klart udtrykke viljen til at træde tilbage fra aftalen, navnlig kan Forbrugeren:
      1. 4.1 benytte den Elektroniske returneringsformular, der findes på Onlinebutikkens side: https://bioshi24.dk/da/returns-open.html.
      2. 4.2 træde tilbage fra aftalen ved brug af formularen til tilbagekaldelse af aftale, der udgør Bilag nr. 2 – ved at sende den til Sælgerens adresse.
      3. 4.3 Sælgeren bekræfter straks modtagelsen af erklæringen om tilbagekaldelse af aftalen på et Varigt medie, når den afgives som angivet i pkt. 4.1 og 4.2.
    5. For at overholde fristen er det tilstrækkeligt at sende erklæringen inden fristens udløb.
    6. Fristen for tilbagekaldelse af aftalen begynder:
      1. 6.1 for aftaler, hvor Sælgeren leverer en ting med forpligtelse til overdragelse af ejerskab – fra det tidspunkt, hvor Produktet tages i besiddelse af Forbrugeren eller en af Forbrugeren udpeget tredjemand, som ikke er transportør, og for aftaler, som:
        1. 6.1.1 omfatter flere ting, der leveres separat, i partier eller dele – fra det tidspunkt, hvor den sidste ting, parti eller del tages i besiddelse;
        2. 6.1.2 indebærer regelmæssig levering af ting over en bestemt periode – fra det tidspunkt, hvor den første ting tages i besiddelse;
      2. 6.2 for øvrige aftaler – fra aftalens indgåelsesdato.
    7. Formularen til erklæring om tilbagekaldelse af aftalen (Bilag nr. 2 til dette Regulativ) samt information om udøvelse af retten til tilbagekaldelse (Bilag nr. 1 til dette Regulativ) leveres i elektronisk form.
    8. I tilfælde af tilbagekaldelse af aftalen om levering af Digitalt indhold eller Digitale tjenester kan Sælgeren forhindre Forbrugeren i yderligere brug af det Digitale indhold eller den Digitale tjeneste, herunder ved at forhindre adgang til det Digitale indhold eller den Digitale tjeneste.
    9. I tilfælde af tilbagekaldelse af aftalen om levering af Digitalt indhold eller Digitale tjenester er Forbrugeren forpligtet til at ophøre med brugen af det Digitale indhold eller den Digitale tjeneste og undlade at stille det til rådighed for tredjemand.
    10. Retten til tilbagekaldelse af Fjernsalgsaftaler gælder ikke for aftaler omhandlet i artikel 38 i loven af 30. maj 2014 (samlet lovtidende 2019, nr. 134) om forbrugerrettigheder, herunder aftaler:
      1. 10.1 om levering af tjenesteydelser, hvor Forbrugeren er forpligtet til at betale, hvis Sælgeren har fuldført tjenesten med Forbrugerens udtrykkelige og forudgående samtykke, og Forbrugeren er informeret om, at retten til tilbagekaldelse bortfalder efter fuldførelse af tjenesten;
      2. 10.2 hvor prisen afhænger af udsving på finansmarkedet, som Sælgeren ikke kontrollerer, og som kan forekomme inden udløb af fristen for tilbagekaldelse;
      3. 10.3 hvor genstanden for ydelsen er en ikke-forudfremstillet ting, fremstillet efter Forbrugerens specifikationer eller tilpasset hans individuelle behov;
      4. 10.4 hvor genstanden leveres i forseglet emballage, som ikke kan returneres efter åbning af hensyn til sundhed eller hygiejne;
      5. 10.5 hvor genstanden er lyd- eller billedoptagelser eller computerprogrammer leveret i forseglet emballage, som åbnes efter levering;
      6. 10.6 om levering af Digitalt indhold, der ikke leveres på fysisk medie, som Forbrugeren skal betale for, hvis Sælgeren har påbegyndt ydelsen med Forbrugerens udtrykkelige og forudgående samtykke og informeret om, at retten til tilbagekaldelse bortfalder efter påbegyndt levering;
      7. 10.7 hvor genstanden er letfordærvelig eller har kort holdbarhed, eller ting der efter levering uadskilleligt forenes med andre ting;
      8. 10.8 om levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner, undtagen abonnementsaftaler;
      9. 10.9 indgået via offentlig auktion;
      10. 10.10 om levering af tjenesteydelser i forbindelse med indkvartering (andet end boligformål), transport af ting, biludlejning, catering, fritids-, underholdnings-, sports- eller kulturelle arrangementer, hvor dato eller periode er angivet i aftalen;
      11. 10.11 hvor genstanden er alkoholiske drikke, hvis pris blev aftalt ved kontraktindgåelsen, leveringen først kan ske efter 30 dage, og prisen afhænger af markedsudsving uden Sælgerens kontrol.
  10. § 7. Konsekvenser af tilbagekaldelse af aftale

    1. Sælgeren skal inden for 14 dage fra modtagelsen af erklæringen om tilbagekaldelse af Fjernsalgsaftalen returnere alle betalinger foretaget af Forbrugeren, herunder leveringsomkostninger svarende til den billigste af Sælgerens tilbudte leveringsmetoder.
      1. 1.1 Tilbagebetalingen skal ske ved brug af samme betalingsmetode, som Forbrugeren anvendte.
      2. 1.2 Hvis Forbrugeren, for at udøve retten til tilbagekaldelse, benytter den Elektroniske returneringsformular, tilbagebetales midlerne via den valgte metode og til den af Forbrugeren oplyste bankkonto.
      3. 1.3 Hvis Sælgeren ikke har tilbudt selv at afhente Produktet fra Forbrugeren, kan Sælgeren tilbageholde tilbagebetalingen af modtagne beløb indtil Produktet er modtaget tilbage, eller indtil Forbrugeren fremlægger bevis for returnering, afhængigt af hvilken hændelse der indtræffer først.
    2. Sælgeren kan tilbyde Forbrugeren, at Sælgeren selv afhenter Produktet. Hvis Sælgeren imidlertid ikke har fremsat et sådant tilbud, skal Forbrugeren returnere Produktet til Sælgeren (eller en af Sælgeren bemyndiget person) uden ophold, dog senest 14 dage fra den dag, hvor Forbrugeren har trådt tilbage fra aftalen. For at overholde fristen er det tilstrækkeligt at sende Produktet inden fristens udløb. Produktet, som Forbrugeren returnerer, skal sendes til Sælgerens adresse.
    3. Forbrugeren er ansvarlig for enhver værdiforringelse af Produktet, der skyldes brug ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå produktets art, egenskaber og funktion.
    4. Forbrugeren kan ikke træde tilbage fra aftalen, hvis Digitalt indhold eller Digitale tjenester leveres mod betaling, og manglende overensstemmelse med aftalen er ubetydelig.
    5. Sælgeren kan kræve returnering af det fysiske medie, hvorpå det Digitale indhold blev leveret, inden for 14 dage fra modtagelsen af Forbrugerens erklæring om tilbagekaldelse af aftalen. Forbrugeren returnerer mediet uden ophold og på Sælgerens regning.
    6. Sælgeren er kun forpligtet til at tilbagebetale prisen i det omfang, det svarer til Digitalt indhold eller Digitale tjenester, der ikke er i overensstemmelse med aftalen, samt Digitalt indhold eller Digitale tjenester, som Sælgeren ikke længere skal levere som følge af tilbagekaldelsen af aftalen.

    § 8. Reklamation

    1. Reklamation vedrørende mangel ved Produktet eller uoverensstemmelse mellem Produktet og den indgåede Fjernsalgsaftale kan indgives:
      1. 1.1 via den Elektroniske reklamationsformular;
      2. 1.2 skriftligt til Sælgerens adresse eller via e-mail til adressen kontakt@bioshi24.dk.
    2. I reklamationen skal manglen, som Køberen mener Produktet har, angives, kravene over for Sælgeren specificeres, og såfremt muligt dokumenteres den påståede mangel samt fremvises bevis for køb af Produktet i Onlinebutikken. Sælgeren er forpligtet til at besvare reklamationen inden for 14 dage fra modtagelsen. Hvis Sælgeren ikke svarer inden for denne frist, anses reklamationen for at være accepteret. Sælgeren giver svaret på reklamationen til Køberen skriftligt eller på et Varigt Medie.
    3. De trin, Køberen skal følge for at indgive en reklamation, herunder måden hvorpå det reklamerede Produkt skal afleveres til Sælgeren, er angivet i de enkelte trin i den Elektroniske reklamationsformular.
    4. I tilfælde af, at Sælgeren anerkender reklamationen som berettiget, bæres omkostningerne til udskiftning eller reparation, herunder leveringsomkostninger relateret til reklamationen, af Sælgeren.
    5. Sælgeren er ansvarlig over for Forbrugeren samt den Individuelle erhvervsdrivende for manglende overensstemmelse af Produktet med Fjernsalgsaftalen i overensstemmelse med reglerne i loven af 30.05.2014 om forbrugerrettigheder.
      1. 5.1 Sælgeren er ansvarlig for manglende overensstemmelse af Produktet med Fjernsalgsaftalen, der eksisterede ved levering og opdages inden for to år fra dette tidspunkt, medmindre Produktets holdbarhed er fastsat af Sælgeren som længere.
      2. 5.2 Sælgeren foretager reparation eller udskiftning af Produktet inden for 14 dage fra anerkendelsen af reklamationen. Omkostninger til reparation eller udskiftning, herunder især porto, transport, arbejdskraft og materialer, bæres af Sælgeren.
      3. 5.3 Forbrugeren stiller Produktet til rådighed for reparation eller udskiftning. Sælgeren afhenter Produktet på egen regning.
    6. Sælgeren er forpligtet til at levere Produkter uden mangler og er ansvarlig over for Erhvervsdrivende for mangler ved det købte Produkt i henhold til reglerne i den civile lovbog.
    7. Levering af Digitalt indhold eller Digitale tjenester til Forbrugeren eller den Individuelle erhvervsdrivende sker i overensstemmelse med reglerne i loven af 30.05.2014 om forbrugerrettigheder.
      1. 7.1 Digitalt indhold anses for leveret, når Digitalt indhold eller det middel, som muliggør adgang til eller download af Digitalt indhold, er stillet til rådighed for Forbrugeren eller for det fysiske eller virtuelle apparat, som Forbrugeren selv har valgt til dette formål, eller når Forbrugeren eller apparatet har fået adgang hertil.
      2. 7.2 Digital tjeneste anses for leveret, når Forbrugeren eller det fysiske eller virtuelle apparat, som Forbrugeren selv har valgt til dette formål, har fået adgang hertil.
      3. 7.3 Sælgeren bringer Digitalt indhold eller Digital tjeneste i overensstemmelse med aftalen inden for 21 dage fra det tidspunkt, hvor Sælgeren er blevet informeret af Forbrugeren om manglende overensstemmelse, og uden urimelig gene for Forbrugeren, under hensyntagen til indholdets karakter og formål. Omkostningerne til at bringe Digitalt indhold eller Digital tjeneste i overensstemmelse med aftalen bæres af Sælgeren.

    § 9. Anmeldelser

    1. En anmeldelse vedrørende ordrebehandling eller et Produkt kan indgives under besøget i Onlinebutikken ved at klikke på interfacet placeret ved Produktet eller ved at klikke på linket i e-mailen. Afgivelse af Anmeldelsen er frivillig og uden beregning. For én ordre har Kunden mulighed for kun at afgive én Anmeldelse.
    2. Som led i Anmeldelsen kan Kunden tildele en vurdering i form af stjerner fra 1 til 5 og tilføje en skriftlig bemærkning begrænset til 65.535 tegn.
    3. Vurderingerne gemmes og præsenteres offentligt på Onlinebutikkens side samt på webstederne https://zaufaneopinie.idosell.com og https://trustedreviews.idosell.com
    4. Sælgeren verificerer Anmeldelserne ved hjælp af den e-mailadresse, som blev anvendt under købsprocessen for det pågældende Produkt. En Anmeldelse, som indgives af en person, der anvender e-mailen fra købsprocessen, markeres på Onlinebutikken som en kommentar "anmeldelse bekræftet ved køb". Enhver anden Anmeldelse markeres som "anmeldelse ikke bekræftet ved køb".
    5. Sælgeren kan offentliggøre Anmeldelser vedrørende et bestemt Produkt fra andre af sine Onlinebutikker.
    6. Sælgeren ændrer ikke Anmeldelsens indhold eller tildelte stjerner.
    7. Kunden bærer alene og selvstændigt ansvar for udtalelsen afgivet som led i Anmeldelsen. Sælgeren er berettiget til at fjerne Anmeldelser i overensstemmelse med gældende lovgivning og nærværende Regulativ.
    8. Det er ikke tilladt at indsende indhold, der indeholder usande, vildledende, vulgære, aggressive, krænkende oplysninger eller indhold åbenlyst i strid med god skik. Det er heller ikke tilladt at indsende indhold med ulovligt indhold, der krænker tredjeparts rettigheder eller udgør unfair konkurrence.
    9. Kunden forpligter sig til ikke at indsende indhold, som indeholder links til eksterne websteder med reklame- eller promotionsformål eller som indeholder tredjeparts personoplysninger.
    10. På udtrykkeligt ønske fra Kunden kan Anmeldelsens indhold gøres skjult for andre brugere af Butikken, men den tildelte stjernevurdering indgår i den samlede vurdering af Butikken og Produktet.

    § 10. Intellektuel Ejendomsret

    1. Kunden erklærer, at han/hun ikke har nogen rettigheder, herunder ophavsrettigheder eller beslægtede rettigheder, til de Vurderinger og udtalelser, som kunden har indsendt, bortset fra retten til at anvende Internetbutikken på den måde, der er fastsat i Regulativet. Kunden har ikke ret til at optage, kopiere, stille til rådighed, offentliggøre eller distribuere indholdet, medmindre en sådan ret følger af lovgivning eller Regulativet.
    2. Kunden har ikke ret til nogen form for indgriben i indholdet, og har især ikke ret til at ændre indhold, struktur, form, grafik, funktionalitet eller andre elementer af Internetbutikken.
    3. Når Kunden indsætter Anmeldelser i Internetbutikken, som udgør værker i henhold til loven af 4. februar 1994 om ophavsret og beslægtede rettigheder, giver Kunden Sælgeren en ikke-eksklusiv, gratis, tids- og territorielt ubegrænset licens til at anvende disse værker, inklusive retten til at give sublicens, som omfatter offentliggørelse af værket på en sådan måde, at enhver kan få adgang til det på et sted og tidspunkt efter eget valg (Internettet). Licensen gives med hensyn til alle kendte udnyttelsesområder på tidspunktet for licensens tildeling, herunder især følgende udnyttelsesområder:
      1. 3.1. Med hensyn til optagelse og kopiering af værket ved enhver teknik – især trykteknik, reprografisk teknik, magnetisk optagelse, digital teknik, dvs. ved anvendelse af enhver teknik på enhver audiovisuelt eller visuelt medium, herunder audiovisuelle diske, CD’er, harddiske, i multimedienetværk, herunder internettet og tilknyttede online-tjenester, samt kopiering, optagelse, anvendelse på Internettet, reklame, kopiering af elektroniske optagelser i computerhukommelse og i interne såvel som eksterne netværk.
      2. 3.2. Anvendelse af hele eller dele af værket med mulighed for ændringer som følge af det pågældende internetmedies karakter – i alle publikationer, især online, digitale, i bulletiner og informationer, alene eller i kombination med andre værker eller dele af værker; anvendelse helt eller delvist til promovering og reklame, især i form af audiovisuel, audio- eller mediereklame.
      3. 3.3. Med hensyn til omsætning af originalen eller eksemplarer, hvor værket er optaget – distribution, udlån, leje af originalen eller eksemplarer.
      4. 3.4. Med hensyn til udbredelse af værket på anden måde end ovenfor – offentlig fremførelse, udstilling, visning, afspilning samt udsendelse og genudsendelse, samt offentliggørelse af værket, så enhver kan få adgang til det på et sted og tidspunkt efter eget valg.
      5. 3.5. Anvendelse af værker til promoverings- og marketingformål.
    4. Sletning af Kontoen af Kunden eller Anmeldelsen i henhold til afsnit 9 pkt. 8 påvirker ikke gyldigheden af ovenstående licens.

    § 11. Afsluttende bestemmelser

    1. Nærværende Brugsbetingelser træder i kraft den 4. januar 2023.
    2. I tilfælde af ændring eller ugyldiggørelse af en hvilken som helst bestemmelse i nærværende Regulativ ved afgørelse fra kompetent myndighed eller domstol, forbliver de resterende bestemmelser gyldige og bindende for Sælgeren og Kunden.
    3. Sælgeren forbeholder sig retten til at ændre dette regulativ. Alle aftaler indgået før ikrafttrædelsen af det nye regulativ gennemføres i henhold til det regulativ, der gjaldt på tidspunktet for aftalens indgåelse.
    4. Enhver tvist i forbindelse med Regulativet afgøres i henhold til polsk ret.
    5. Eventuelle tvister, der opstår i forbindelse med eller som følge af udførelsen af Tjenesten, forpligter parterne sig til at forsøge at løse gennem gensidige forhandlinger eller mediation, og hvis enighed ikke opnås, afgøres tvisterne af den domstol, der har kompetence for Sælgerens hjemsted.
    6. Kunden, der er Forbruger, kan også benytte sig af udenretslige metoder til behandling af reklamationer og krav. Alle oplysninger om udenretslige procedurer kan findes på webstedet for Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl. Det skal samtidig bemærkes, at sådanne procedurer er frivillige og kræver begge parters samtykke.
    7. I henhold til Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) nr. 524/2013 af 21. maj 2013 informeres der om, at platformen for online tvistbilæggelse (ODR-platformen) er tilgængelig på: http://ec.europa.eu/consumers/odr. ODR-platformen udgør en hjemmeside med en samlet service til forbrugere og virksomheder, der ønsker udenretslig løsning af tvister vedrørende kontraktlige forpligtelser fra online salgsaftaler eller tjenesteydelser.

    § 12. Bilag 1 – Oplysninger om udøvelse af retten til at træde tilbage fra en aftale

    1. Retten til at træde tilbage fra aftalen gælder for Forbrugere og individuelle virksomheder. De har ret til at træde tilbage fra denne aftale inden for 14 dage uden angivelse af nogen grund. Fristen udløber efter 14 dage:
      1. 1.1. For en salgsaftale fra den dag, hvor De har taget fysisk besiddelse af varen, eller hvor en tredjepart, som De har angivet, har taget besiddelse af varen.
      2. 1.2. For aftaler, der forpligter til overdragelse af ejerskab af flere varer leveret separat, fra den dag, hvor De eller tredjeparten har taget besiddelse af den sidste vare.
      3. 1.3. For aftaler, der forpligter til overdragelse af ejerskab af varer leveret i partier eller dele, fra den dag, hvor De eller tredjeparten har taget besiddelse af sidste parti eller del.
      4. 1.4. For aftaler om regelmæssig levering af varer i en bestemt periode, fra den dag, hvor De eller tredjeparten har taget besiddelse af den første vare.
      5. 1.5. For aftaler om levering af tjenesteydelser eller digitale indhold, som ikke leveres på fysisk medium, fra aftalens indgåelsesdag.
    2. For at udøve retten til at træde tilbage fra aftalen skal De underrette os, dvs.: BIOSHI S.A. Tel.: +48 788 208 018, E-Mail: kontakt@bioshi24.dk, Jasnogórska 1, 31-358 Kraków,om Deres beslutning via en entydig erklæring (f.eks. brev, fax eller e-mail).
    3. De kan anvende en standardformular for tilbagekaldelse, men det er ikke obligatorisk.
    4. De kan også udfylde den elektroniske tilbagekaldelsesformular tilgængelig på Internetbutikkens hjemmeside: https://bioshi24.dk/da/returns-open.html. Hvis De benytter denne mulighed, sender vi Dem straks en bekræftelse på modtagelsen af tilbagekaldelsen på et varigt medium
    5. For at overholde fristen er det tilstrækkeligt, at De sender informationen om udøvelse af Deres ret inden fristens udløb.
    6. Ved tilbagekaldelse af aftalen refunderer vi alle modtagne betalinger, inklusive leveringsomkostninger (undtagen ekstraomkostninger ved en valgt leveringsmetode, der er dyrere end den billigste almindelige leveringsmetode, vi tilbyder), straks, dog senest 14 dage efter, at vi er blevet informeret om Deres beslutning. Refusionen sker via samme betalingsmetode som anvendt i den oprindelige transaktion, medmindre De udtrykkeligt har accepteret andet.
    7. For aftaler om overdragelse af ejerskab, hvor vi ikke har tilbudt afhentning ved tilbagekaldelse, kan vi tilbageholde refusion indtil varen er modtaget eller bevis for afsendelse er leveret, afhængigt af hvilket der sker først.
    8. Returner venligst varen til: BIOSHI S.A. Tel.: +48 788 208 018, Zawada Uszewska 204, 32-865 Zawada Uszewska straks, dog senest 14 dage efter underretning om tilbagekaldelse. Fristen anses for overholdt, hvis De sender varen inden udløbet af 14 dage. De skal afholde de direkte omkostninger ved returnering af varen.
    9. På grund af varens vægt og størrelse kan returnering medføre højere omkostninger end almindelig postforsendelse. Ved brug af kurerfirmaer kan det være nødvendigt at sende varen på palle, hvilket er dyrere end almindelig post.

    § 13. Bilag 2 – Standardformular for tilbagekaldelse

pixel