Butikkens regler
§ 1. Definitioner
- Bestemmelser - dette regulativ, der specificerer reglerne for indgåelse af fjernsalgsaftaler via Onlinebutikken, reglerne for opfyldelse af disse kontrakter, rettigheder og forpligtelser for parterne i fjernsalgsaftalen og reglerne for klagesager. For så vidt angår tjenester, der leveres elektronisk, er reglerne de regler, der henvises til i art. 8, i lov om levering af elektroniske tjenester.
- Kunde - en fysisk person med fuld retsevne, en juridisk person eller en organisatorisk enhed uden juridisk person, som er tildelt retsevne ved lov, som indgår en fjernsalgsaftale med Sælger.
- Forbruger - en fysisk person, der indgår en juridisk transaktion med en iværksætter, som ikke er direkte relateret til hans eller hendes virksomhed eller professionelle aktivitet.
- Individuel iværksætter - en fysisk person, der indgår en fjernsalgsaftale, der er direkte relateret til hans/hendes forretningsaktiviteter, når indholdet af denne kontrakt viser, at den ikke har en professionel karakter for denne person, især som følge af emnet for hans/hendes virksomhed aktivitet, stillet til rådighed med hjemmel i bestemmelserne om Central Registrering og Oplysninger om Erhverv.
- Iværksætter - en fysisk person, en juridisk person eller en organisatorisk enhed, der ikke er en juridisk person, som er tildelt retsevne ved lov, der driver virksomhed eller erhvervsmæssig aktivitet på egne vegne.
- Sælger:
BIOSHI SA,
telefonnummer: + 48 788 208 018,
kontakt@bioshi24.dk,
NIP PL6762649713,
REGON 526170605. - Sælgers hjemstedsadresse:
aleja 29 Listopada, nr. 39E, lok. U3,
31-425 Kraków. - Onlinebutik - en onlinetjeneste drevet af Sælger, tilgængelig på følgende elektroniske adresser: https://bioshi24.dk , hvorigennem Kunden kan få information om Varerne og deres tilgængelighed og købe Varerne eller bestille levering af en tjeneste .
- Fjernsalgskontrakt - en kontrakt om salg af varer/en kontrakt om levering af en digital tjeneste eller digitalt indhold (hvis relevant), indgået via onlinebutikken.
- Varer - en løs vare, som Kunden kan købe i Netbutikken.
- Digital service - en service, der giver forbrugeren mulighed for at:
- produktion, behandling, lagring eller adgang til data i digital form;
- fælles brug af data i digital form, som er sendt eller oprettet af Forbrugeren eller andre brugere af denne tjeneste;
- andre former for interaktion ved hjælp af data.
- Digitalt indhold - data produceret og leveret i digital form.
- Privatlivs- og cookiespolitik for Online Store - et dokument, der specificerer detaljerede regler for behandling af personoplysninger og brug af cookies. Privatlivs- og cookiespolitikken udgør bilag nr. 3 til reglementet og er tilgængelig på https://bioshi24.dk/da/privacy-and-cookie-notice.
- Varigt medium - betyder et materiale eller et værktøj, der gør det muligt for kunden eller sælgeren at opbevare oplysninger, der er rettet personligt til ham, på en måde, der giver adgang til oplysningerne i fremtiden i et tidsrum, der er passende for de formål, hvortil disse oplysninger forkyndes, og som tillader gengivelse af de lagrede oplysninger i uændret form, især elektronisk post.
- Elektronisk bestillingsformular - Sælger giver Køber en elektronisk bestillingsprocedure.
- Elektronisk returformular - en elektronisk returneringsprocedure, som sælger leverer til køber; tilgængelig på https://bioshi24.dk/returns-open.php .
- Elektronisk klageformular - en elektronisk klageindsendelsesprocedure, som sælger leverer til køber; tilgængelig på https://bioshi24.dk/rma-open.php .
- Afsendelse af ordren - bekræftelse af ordren ved at Kunden klikker på knappen "Bestil og betal", behandles som Kundens indsendelse af en bindende viljeerklæring til at indgå en fjernsalgsaftale med Sælger.
- Konto - et sæt data gemt i Netbutikken og i Sælgers IT-system vedrørende en given Kunde og de af denne afgivne ordrer og indgåede Fjernsalgsaftaler, ved hjælp af hvilke Kunden kan afgive ordrer og i god tid annullere eller redigere og indgå salgsaftaler om afstand.
- Udtalelse fra ordreservice eller udtalelse om individuelle varer - subjektive udsagn og vurderinger tildelt i form af stjerner fra 1 til 5.
- Abonnementsordre - en ordre oprettet automatisk som en del af Abonnementet.
- Abonnement - en elektronisk tjeneste, der muliggør automatisk oprettelse af abonnementsordrer for specifikke varer, i overensstemmelse med den gentagelighed, som kunden har valgt, uden at det er nødvendigt at afgive separate ordrer indtil slutningen af abonnementet.
- Tilbagevendende betalinger - disse er betalinger, der håndteres som en del af IdoPay-betalingstjenesten leveret af operatøren og udføres automatisk i bestemte cyklusser, der bruges til at betale for Abonnementsordrer baseret på samtykke givet af Køber ved start af Abonnementet (kortholders stående ordre ).
- Operatør - IdoPayments sp. o. Piastów 30, 71-064 Szczecin, optaget i registret over iværksættere, der føres af District Court Szczecin-Centrum i Szczecin, 13th Commercial Division of the National Court Register under nummer 0000859711, NIP: 8522666251, REGON: 8399, REGON: 839 800.000,00. Leveringsadresse: al. Piastów 30, 71-064 Szczecin, også omtalt som: "IdoPayments", som er et indenlandsk betalingsinstitut i henhold til art. 2, nr. 16, i lov af 19. august 2011 om betalingstjenester (Lovtidsskrift af 2020, punkt 794, som ændret) [herefter: "UUP"].
- Kort – et betalingskort, der er udstedt inden for Visa eller International eller Mastercard International-systemerne, som er tilladt i henhold til reglerne i disse systemer til at udføre transaktioner uden fysisk tilstedeværelse.
§ 2. Almindelige bestemmelser
- Typer og omfang af tjenester leveret elektronisk:
- indgåelse af onlinesalgsaftaler - vedrørende varer solgt i onlinebutikken,
- regler for registrering og brug af kontoen i netbutikken,
- tilføje meninger, kommentarer og vurderinger - kunden kan tilføje en mening eller kommentar til sin ordre,
- afsendelse af e-mails, hvori Sælger bekræfter modtagelse af ordren, eventuel modtagelse af betaling, accept af ordren til behandling.
- Brug af Netbutikken er mulig, forudsat at det IT-system, som Kunden anvender, opfylder følgende tekniske minimumskrav:
- Internetbrowsere i den aktuelle version, f.eks.:
- Firefox
- Chrome
- Microsoft Edge
- ethvert program til at se PDF-filer.
- Internetbrowsere i den aktuelle version, f.eks.:
- Indholdet, der offentliggøres på Onlinebutikkens hjemmeside, herunder beskrivelser af varerne og priser, udgør en opfordring til at indgå en kontrakt i henhold til art. 71 i civilloven.
- Sælger stiller disse Regler og Bilag til rådighed via et link på hjemmesiden før, under og efter indgåelsen af Fjernsalgsaftalen. Køber kan downloade den og printe den ud.
- For at sikre sikkerheden ved transmissionen af meddelelser og data i forbindelse med de leverede tjenester, træffer netbutikken tekniske og organisatoriske foranstaltninger, der er passende i forhold til sikkerhedsniveauet for de leverede tjenester, især foranstaltninger for at forhindre uautoriserede personer i at opnå og ændre personoplysninger, der overføres på internettet.
§ 3. Bestillinger
- Afgivelse af bestilling i Netbutikken kan ske via Kontoen eller du kan vælge købsmuligheden uden registrering, i hvilket tilfælde der oprettes en intern konto, på baggrund af hvilken Kunden kan oprette en Konto. Den interne konto vedligeholdes, indtil dataene slettes fra systemet eller kontoen blokeres.
- Kunden afgiver en ordre via den elektroniske bestillingsformular, der er tilgængelig på en af siderne i Netbutikken.
- Efter at Kunden har afgivet ordren, sender Sælger oplysninger om den afgivne ordre til Kundens e-mailadresse. Disse oplysninger udgør ikke en bekræftelse af accept af Kundens tilbud. Det er kun oplysning om, at Sælger har modtaget ordren.
- Derefter verificerer Sælger, om ordren kan accepteres til behandling.
- Hvis Sælger accepterer Kundens ordre, sender han eller hun ham oplysninger elektronisk, der bekræfter ordrens godkendelse til behandling. Efter modtagelse af en sådan erklæring fra Kunden indgås en fjernsalgsaftale mellem parterne.
- De valgte varer vælges ved at lægge dem i indkøbskurven. Den elektroniske bestillingsformular specificerer blandt andet: hvilke varer, til hvilken pris og i hvilke mængder Kunden ønsker at bestille til det sted, han har angivet. Kunden tager passende tekniske skridt baseret på de viste meddelelser.
- Efter at kunden har givet alle nødvendige data, vises en oversigt over den afgivne ordre. Ordreresuméet vil indeholde oplysninger om: identifikationsdata for Sælger, genstand for ordren, enhed og totalpris for de bestilte varer, inklusive leveringsomkostninger og andre omkostninger, hvis nogen, den valgte betalingsmetode, den valgte leveringsmetode, leveringstid og omkostninger.
- Hvis kontraktens genstand er levering af digitalt indhold eller digitale tjenester, der ikke er gemt på et materielt medie eller tjenester, der leveres elektronisk eller eksternt - udtrykker forbrugeren følgende samtykke i det ekstra afkrydsningsfelt, der kræves for at afgive en ordre, og som findes på den elektroniske ordreformular: "Jeg giver samtykke til levering af digitalt indhold, der ikke er gemt på et materielt medie, eller til leveringen af tjenesteydelsens påbegyndelse inden udløbsdatoen 14 dage efter udløbet af 14 dage af kontrakten, og jeg anerkender tabet af retten til at fortryde kontrakten". Sælger bekræfter modtagelsen af ovenstående. samtykke via e-mail.
- For at afgive en Ordre er det nødvendigt at afgive personoplysninger markeret som obligatoriske i den Elektroniske Ordreformular, acceptere indholdet af Reglementet og sende ordren ved at trykke på knappen "Bestil og betal".
- Kundens fremsendelse af den elektroniske bestillingsformular udgør en bindende viljeerklæring til at indgå en fjernsalgsaftale i overensstemmelse med indholdet af dette regulativ.
- En fjernsalgsaftale behandles som indgået, når Sælger accepterer den elektroniske ordreformular, hvilket bekræftes ved at vise køberen en meddelelse, der bekræfter accept af ordren og oplyser nummeret.
- Efter indgåelse af fjernsalgsaftalen modtager kunden en e-mail-bekræftelse af den afgivne ordre indeholdende: bekræftelse af ordreaccept og endelig bekræftelse af alle væsentlige elementer i ordren og de generelle vilkår og betingelser for den indgåede fjernsalgsaftale (Regler for Onlinebutikken sammen med bilag nr. 1 og 2), data fra sælger, sælgers kvalitet og service, efter sælgers ansvar og efter sælgers ansvar. metode og konsekvenser af fortrydelse af kontrakten. Instruktioner om metoden og konsekvenserne af fortrydelse af kontrakten er inkluderet i bilag 1.
- Indtil Sælger begynder at behandle ordren:
- Kunden kan ændre sin ordre ved hjælp af den tekniske løsning, der er tilgængelig på webstedet for elektronisk ordreformular, og udfylde hele ordreplaceringsstien igen. Ordren ændres ved at placere en ny, som erstatter den tidligere afgivne. Alternativt afregnes den betaling, som Kunden har foretaget, mod en ny ordre, og i tilfælde af overbetaling tilbageføres den til den bankkonto, hvorfra betalingen er foretaget.
- unden kan annullere sin ordre ved at vælge "annuller ordre"-muligheden på siden med den elektroniske ordreformular.
- Hvis Kunden annullerer ordren, refunderer Sælger den modtagne betaling inden for 3 hverdage. Refusionen vil blive foretaget ved hjælp af den samme betalingsmetode, som kunden har brugt.
- Ordrebehandlingstiden er fra 1 til 10 hverdage fra datoen for indgåelse af kontrakten.
- Hvis nogle af de varer, der er omfattet af ordren, ikke er tilgængelige, vil Sælger fuldføre ordren i det omfang, den kan gennemføres. I det resterende omfang annullerer Sælger ordren og giver Kunden besked via den af Kunden oplyste e-mailadresse. I den del, hvori ordren er gennemført, kan Kunden fortryde kontrakten på de vilkår, der er anført i § 6 i nærværende regulativ.
- Hvis Kunden har valgt en anden betalingsform for det bestilte Produkt end efterkrav fra Leverandørens side, er Sælger i tilfælde af delvis annullering af ordren forpligtet til at tilbagebetale Kunden det af ham betalte beløb i den del, hvori ordren blev annulleret, inden for 14 (fjorten) dage fra datoen for annullering af ordren fra Kunden.
- Alle priser, der er angivet i netbutikken, er bruttopriser (de inkluderer moms på varer og tjenester, som, afhængigt af produktet, følger direkte af almindeligt gældende lovbestemmelser, herunder loven af 11. marts 2004 om skat på varer og tjenesteydelser (konsolideret tekst: Journal of Laws of 2022, punkt 931, som ændret)
. Prisen for leveringen lægges automatisk til prisen på ordren . 9.12 - Der vil blive tilføjet et ekstra gebyr til prisen for en tjeneste kaldet: ØkoPakke.
- ØkoPakke-tjenesten er obligatorisk.
- Prisen for ØkoPakke afhænger af ordreværdien. Kunden får oplysninger om prisfastsættelseskriterierne inden bestillingen afgives.
§ 4. Betaling
- Netbutikken giver mulighed for at foretage betalinger i form af forudbetalinger, efterkrav (med betaling til kontoen efter levering). Muligheden for udskudt betaling er mulig i situationer individuelt aftalt med Sælger.
- Betaling for varerne kan ske på den måde, der er valgt ved afgivelse af ordren på den elektroniske bestillingsformular.
- Aktuelt tilgængelige betalingsmetoder i form af forudbetalinger i onlinebutikken er tilgængelige på https://bioshi24.dk/da/payments
§ 5. Levering
- På den elektroniske bestillingsformular vælger kunden leveringsmetoden ved at kontrollere det valgte valg.
- Hvis Kunden undlader at afhente Varerne, hvilket resulterer i returnering af Varerne til Sælger, kan Sælger træde tilbage fra salgskontrakten efter at have anmodet Kunden om at udføre kontrakten i den e-mail, der er angivet i købsprocessen. Fortrydelse af kontrakten sker ved afgivelse af en erklæring til Kunden i form af en e-mail.
- I den situation, der er angivet i punkt 2, er Sælger forpligtet til straks at returnere den modtagne betaling til Kunden for de af Kunden købte Varer.
- Aktuelt tilgængelige leveringsmetoder i Online Store er tilgængelige på https://bioshi24.dk/da/delivery.
§ 6. Fortrydelse af kontrakten - elektronisk returformular
- En forbruger, der har indgået en fjernsalgsaftale, kan inden 14 dage fortryde denne uden begrundelse. Ved fortrydelse af en fjernsalgsaftale anses aftalen for ikke at være indgået.
- Retten til at fortryde kontrakten på de vilkår, der er anført i punkt 6 og 7 i disse bestemmelser, gælder også for individuelle iværksættere. For så vidt som Forbrugeren er nævnt i paragraf 6 og 7 i dette regulativ, betyder det også en individuel iværksætter.
- I tilfælde af fortrydelse af kontrakten afholder Forbrugeren kun de direkte omkostninger ved returnering af varerne.
- Forbrugerens erklæring skal klart udtrykke sin vilje til at fortryde kontrakten, især kan forbrugeren:
- brug den elektroniske returformular, der findes på Netbutikkens hjemmeside: https://bioshi24.dk/returns-open.php .
- fortryde kontrakten ved at bruge den kontraktfortrydelsesformular, der er inkluderet i bilag nr. 2 - sende den til adressen på sælgers hjemsted.
- Sælger vil omgående bekræfte på et varigt medium, at han har modtaget erklæringen om fortrydelse af kontrakten, som er angivet i punkt 1 og 2.
- For at overholde fristen er det nok at sende erklæringen inden dens udløb.
- Perioden for fortrydelse af kontrakten begynder:
- for en kontrakt, i hvis udførelse sælgeren leverer varen, der er forpligtet til at overdrage dens ejendomsret - fra Forbrugeren eller en tredjemand, der er angivet af denne, bortset fra transportøren, der tager varerne i besiddelse, og i tilfælde af en kontrakt, som:
- omfatter mange varer, der leveres separat, i partier eller i dele - fra overtagelse af den sidste vare, parti eller del;
- består i regelmæssig levering af varer i en bestemt periode - fra besiddelse af den første vare;
- for andre kontrakter - fra datoen for kontraktens indgåelse.
- for en kontrakt, i hvis udførelse sælgeren leverer varen, der er forpligtet til at overdrage dens ejendomsret - fra Forbrugeren eller en tredjemand, der er angivet af denne, bortset fra transportøren, der tager varerne i besiddelse, og i tilfælde af en kontrakt, som:
- Fortrydelseserklæringen fra kontraktformularen (bilag nr. 2 til nærværende regulativ) og oplysninger om udøvelsen af retten til at fortryde kontrakten (bilag nr. 1 til dette regulativ) gives i elektronisk form.
- I tilfælde af fortrydelse af kontrakten om levering af Digitalt Indhold eller Digital Tjeneste, kan Sælger forhindre Forbrugeren i yderligere at bruge det Digitale Indhold eller Digitale Tjeneste, især ved at forhindre Forbrugeren i at få adgang til det Digitale Indhold eller Digitale Tjeneste.
- I tilfælde af fortrydelse af Aftalen om levering af Digitalt Indhold eller Digital Service er Forbrugeren forpligtet til at stoppe med at bruge dette Digitale Indhold eller Digitale Service og gøre det tilgængeligt for tredjemand.
- Retten til at fortryde en fjernsalgsaftale gælder ikke for kontrakter specificeret i art. 38 i lov af 30. maj 2014 (lovtidsskrift af 2019, punkt 134) om forbrugerrettigheder, <span>m</span>incl. Arranger:
- for levering af ydelser, som Forbrugeren er forpligtet til at betale prisen for, hvis Sælger fuldt ud har udført ydelsen med udtrykkeligt og forudgående samtykke fra Forbrugeren, som før ydelsens påbegyndelse blev informeret om, at efter Sælger har gennemført tjeneste, mister han retten til at fortryde kontrakten og har erkendt dette .
- hvor prisen eller vederlaget afhænger af udsving på det finansielle marked, som iværksætteren ikke har kontrol over, og som kan forekomme inden fristen for tilbagetrækning fra kontrakten;
- hvis emne er en ikke-præfabrikeret genstand, fremstillet i henhold til forbrugerens specifikationer eller tjener til at opfylde dennes individuelle behov;
- hvis genstand er en vare leveret i en forseglet pakke, som ikke kan returneres efter åbning af pakken på grund af sundhedsbeskyttelse eller hygiejnemæssige årsager, hvis pakken blev åbnet efter levering;
- hvis genstand er lyd- eller billedoptagelser eller computerprogrammer leveret i en forseglet emballage, hvis pakken blev åbnet efter levering;
- for levering af Digitalt Indhold, der ikke er leveret på et håndgribeligt medie, som Forbrugeren er forpligtet til at betale prisen for, hvis Sælger påbegyndte leveringen med udtrykkeligt og forudgående samtykke fra Forbrugeren, som før leveringens ikrafttræden blev informeret om, at efter Sælgeren har gennemført bestemmelsen, vil han miste retten til at fortryde kontrakten og har accepteret, at dette er til din orientering;
- hvis genstand er en vare, der forringes hurtigt eller har en kort holdbarhed, og hvor genstand for ydelsen er varer, der efter levering på grund af deres beskaffenhed er uadskilleligt forbundet med andre varer;
- til levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner, med undtagelse af abonnementskontrakter;
- afsluttet ved offentlig auktion;
- til levering af indkvarteringstjenester til andet end til boligformål, transport af varer, biludlejning, catering, tjenester relateret til rekreation, underholdning, sport eller kulturelle begivenheder, hvis kontrakten specificerer dagen eller perioden for levering af tjenesteydelser;
- hvor genstanden for tjenesten er alkoholholdige drikkevarer, hvis pris blev aftalt ved indgåelsen af salgskontrakten, og hvis levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvis værdi afhænger af markedsudsving, som iværksætteren ikke har kontrol over;
§ 7. Virkninger af fortrydelse af kontrakten
- Sælger refunderer inden for 14 dage fra datoen for modtagelse af erklæringen om fortrydelse fra aftalen om salg af varer til forbrugeren alle betalinger foretaget af ham, herunder leveringsomkostninger svarende til den billigste leveringsmetode, som sælger tilbyder. .
- Tilbagebetalingen vil blive foretaget ved hjælp af den samme betalingsmetode, som forbrugeren bruger.
- Hvis Forbrugeren bruger den elektroniske returformular til at udøve fortrydelsesretten, vil pengene blive returneret ved den valgte metode og til den bankkonto, som Forbrugeren har angivet.
- Hvis Sælger ikke selv har tilbudt at afhente Varerne hos Forbrugeren, kan han tilbageholde tilbagebetalingen af betalinger modtaget fra Forbrugeren, indtil han modtager Varerne tilbage, eller Forbrugeren fremlægger bevis for at have sendt dem tilbage, afhængigt af hvilken begivenhed der indtræffer først.
- Sælger kan tilbyde Forbrugeren selv at afhente varen. Hvis Sælger ikke har fremsat et sådant forslag, skal Forbrugeren dog returnere varen til Sælger (eller en af Sælger bemyndiget til at afhente den) straks, dog senest 14 dage fra den dato, hvor han trak sig fra kontrakt. For at overholde deadline er det nok at returnere varerne inden dens udløb. De varer, som Forbrugeren returnerer, skal sendes til adressen på Sælgers hjemsted.
- Forbrugeren er ansvarlig for at reducere værdien af varerne som følge af brugen af dem på en måde, der går ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og funktion.
- Forbrugeren kan ikke fortryde kontrakten, hvis det digitale indhold eller den digitale tjeneste leveres mod betaling af en pris, og det digitale indholds eller den digitale tjenestes manglende overensstemmelse med kontrakten er uden betydning.
- Sælger kan kræve tilbagelevering af det materielle medie, hvorpå det Digitale Indhold blev leveret, inden for 14 dage fra datoen for modtagelse af Forbrugerens erklæring om fortrydelse af kontrakten. Forbrugeren returnerer straks mediet og for Sælgers regning.
- Sælger er kun forpligtet til at tilbagebetale prisen delvist svarende til det Indhold eller den Digitale Tjeneste, der er i strid med kontrakten, og det Digitale Indhold eller den Digitale Tjeneste, pligten til at levere, blev ophævet som følge af fortrydelse af kontrakten.
§ 8. Klage
- En klage vedrørende en defekt ved varerne eller manglende overensstemmelse med den indgåede fjernsalgsaftale kan indgives:
- via den elektroniske klageformular;
- skriftligt til adressen på Sælgers hjemsted eller på e-mail til kontakt@bioshi24.dk.
- Meddelelsen skal angive den mangel, som Køber mener, Varerne har, kravene til Sælger og, hvis det er muligt, dokumentere manglen og fremlægge bevis for køb af Varerne i Netbutikken. Sælger er forpligtet til at besvare reklamationen inden for 14 dage fra datoen for dens modtagelse. Svarer han ikke inden for ovennævnte frist, anses det for at have accepteret klagen. Sælger leverer svaret på klagen til Køber skriftligt eller på et varigt medium.
- De skridt, som Køber skal tage for at indgive en klage, herunder metoden til levering af de reklamerede varer til Sælger, er angivet på individuelle trin i den elektroniske klageformular.
- Hvis Sælger anerkender reklamationen som berettiget: Omkostningerne til udskiftning, reparation, herunder omkostningerne ved forsendelse i forbindelse med reklamationen af Varerne, afholdes af Sælger.
- Sælger er ansvarlig over for forbrugeren og den individuelle iværksætter for varernes manglende overensstemmelse med fjernsalgsaftalen på de vilkår, der følger af lov af 30. maj 2014 om forbrugerrettigheder.
- Sælger er ansvarlig for den manglende overholdelse af varerne med den fjernsalgsaftale, der eksisterede på tidspunktet for dens levering og oplyst inden for to år fra det tidspunkt, medmindre holdbarheden af varerne specificeret af sælger er længere.
- Sælger reparerer eller erstatter varerne inden for 14 dage fra datoen for accept af reklamationen. Omkostningerne til reparation eller udskiftning, herunder især omkostninger til porto, transport, arbejdskraft og materialer, afholdes af Sælger.
- Forbrugeren forsyner sælgeren med de varer, der er genstand for reparation eller ombytning. Sælger afhenter varerne for egen regning.
- Sælger er forpligtet til at levere varerne fejlfri og er ansvarlig over for iværksætteren for mangler ved de købte varer i henhold til betingelserne i den civile lovbog.
- Levering af digitalt indhold eller digital service til forbrugeren eller den individuelle iværksætter sker på de vilkår, der følger af lov af 30. maj 2014 om forbrugerrettigheder.
- Digitalt indhold anses for at være leveret, når det digitale indhold eller midlerne, hvorved det digitale indhold tilgås eller downloades, gøres tilgængeligt for forbrugeren eller en fysisk eller virtuel enhed, som forbrugeren selvstændigt har valgt til dette formål, eller når forbrugeren eller sådan en enhed, fik de adgang til den.
- En digital tjeneste anses for leveret, når Forbrugeren eller en fysisk eller virtuel enhed, som Forbrugeren selvstændigt har valgt til dette formål, har tilgået den.
- Sælger bringer det Digitale Indhold eller den Digitale Tjeneste i overensstemmelse med kontrakten inden for 21 dage fra det øjeblik, Sælgeren blev informeret af Forbrugeren om den manglende overholdelse af kontrakten, og uden uforholdsmæssigt store besvær for Forbrugeren, under hensyntagen til deres art og det formål, de bruges til. Omkostningerne ved at bringe det Digitale Indhold eller den Digitale Tjeneste i overensstemmelse med Aftalen afholdes af Sælger.
§ 9. Udtalelser
- En udtalelse vedrørende behandlingen af en ordre eller en udtalelse vedrørende varerne kan afgives under et besøg i onlinebutikken ved at klikke på grænsefladen ved siden af varerne eller ved at klikke på linket inkluderet i e-mailen. Det er frivilligt og gratis at tilføje en mening. Inden for én ordre - Kunden kan kun tilføje ovennævnte Mening én gang.
- Som en del af ovennævnte Kunden kan tildele udtalelsen en vurdering på 1 til 5 stjerner og tilføje en verbal erklæring begrænset til 65.535 verbale tegn.
- Bedømmelserne gemmes og præsenteres offentligt på webstedet Online Store såvel som på webstederne https://zaufaneopinie.idosell.com og https://trustedreviews.idosell.com .
- Sælgeren verificerer udtalelserne ved hjælp af den e-mailadresse, der bruges i købsprocessen for en given vare. En mening indsendt af en person, der bruger den e-mailadresse, der blev brugt i købsprocessen, er markeret som en "mening bekræftet ved køb"-kommentar på Butikkens hjemmeside. Enhver anden mening er markeret som "mening ikke bekræftet ved køb".
- Sælger kan offentliggøre udtalelser vedrørende en given vare fra andre netbutikker.
- Sælger ændrer ikke udtalelsen med hensyn til indhold eller de tildelte stjerner.
- Køber er alene og uafhængigt ansvarlig for den erklæring, der afgives som en del af udtalelsen. Sælger er berettiget til at fjerne udtalelser i henhold til bestemmelserne i loven og disse regler.
- Det er uacceptabelt at poste indhold, der indeholder falsk, vildledende, vulgær, aggressiv, stødende information eller information, der klart anses for at stride mod anstændighed. Det er også uacceptabelt at poste ulovligt indhold, der krænker tredjeparters rettigheder eller udgør en handling af unfair konkurrence.
- Kunden forpligter sig til ikke at poste indhold, der indeholder links til eksterne hjemmesider, der er af salgsfremmende eller reklamemæssige karakter eller indeholder personlige data fra tredjeparter.
- På kundens udtrykkelige anmodning kan indholdet af udtalelsen være skjult for andre brugere af butikken, men den tildelte stjernebedømmelse er inkluderet i den samlede vurdering af butikken og varerne.
§ 10. Immaterielle rettigheder
- Kunden erklærer, at han ikke er berettiget til nogen rettigheder, herunder ophavsret eller beslægtede rettigheder, til de vurderinger og udtalelser, der er opslået af ham, bortset fra retten til at bruge onlinebutikken på den måde, der er angivet i reglementet. Kunden er ikke berettiget til nogen optagelse, reproduktion, tilgængeliggørelse, offentliggørelse eller formidling af indholdet, medmindre en sådan ret følger af lovbestemmelser eller reglementet.
- Kunden er ikke berettiget til nogen indblanding i indholdet, i særdeleshed er han ikke berettiget til at blande sig i indholdet, strukturen, formen, grafikken, betjeningsmekanismen eller andre elementer i Onlinebutikken.
- Ved at offentliggøre udtalelser i onlinebutikken, som udgør værker i henhold til loven af 4. februar 1994 om ophavsret og beslægtede rettigheder, giver kunden sælger en ikke-eksklusiv og gratis og ubegrænset tid og territorial licens til at bruge disse værker af Sælger, sammen med retten til at give en underlicens, hvilket omfatter at gøre værket offentligt tilgængeligt på en sådan måde, at alle kan få adgang til det på et sted og tidspunkt efter eget valg (Internet). Licensen gives for alle udnyttelsesområder, der er kendt på tidspunktet for tildelingen, især for følgende udnyttelsesområder:
- inden for optagelse og gengivelse af værket ved brug af enhver teknik - især trykning, reprografi, magnetisk optagelse, digitale teknikker, dvs. brug af enhver teknik på ethvert audiovisuelt eller visuelt medie, især på audiovisuelle diske, cd'er, computerdiske, i et multimedie netværk, på disse websteder og relaterede onlinetjenester samt reproduktion, optagelse, brug på internettet, reklame, reproduktion af optagelser i elektronisk form i computerhukommelse og i interne og eksterne netværk,
- brug af hele eller fragmenter eller elementer af værket med mulighed for ændringer som følge af arten af et givet internetmedie - i alle publikationer, især online, digitalt, i bulletiner og information, alene eller i kombination med andre værker eller fragmenter af værker; brug helt eller delvist til promovering og reklamer, især i form af audiovisuel, lyd- og mediereklame.
- i forbindelse med handel med originalen eller kopierne, hvorpå værket er optaget - markedsføring, udlån, leje af originalen eller kopierne
- i den udstrækning, at værket formidles på anden måde end ovenfor anført - offentlig fremførelse, udstilling, fremvisning, reproduktion, udsendelse og genudsendelse, samt at gøre værket offentligt tilgængeligt på en sådan måde, at alle kan få adgang til det på en sted og tid efter eget valg,
- brug af sange til salgsfremmende og marketingformål;
- Kundens sletning af kontoen eller udtalelsen i henhold til kapitel 9, punkt 8, påvirker ikke gyldigheden af ovenstående licens.
§ 11. Salgsregler i abonnementsmodellen
- Den elektroniske service i form af et abonnement kan leveres af Sælger til Køber.
- Brug af Abonnementet muliggør cyklisk levering af udvalgte Varer, med intervaller angivet af Kunden, uden at det er nødvendigt at afgive efterfølgende ordrer indtil slutningen af Abonnementet. Betaling for abonnementet sker udelukkende ved hjælp af mekanismen for tilbagevendende betalinger og kun via ét kort.
- Fjernelse af forbindelsen mellem Kortet og Abonnementet afslutter Abonnementet.
- Transaktioner under Tilbagevendende betalinger vil kun blive udført efter forudgående registrering af Kortholder på Operatørens hjemmeside (eller den enhed, hvorigennem Operatøren håndterer Transaktioner). Registreringen har til formål at bekræfte, at kunden, der bestiller en tilbagevendende betaling, er den autoriserede indehaver af det kort, der vil blive opkrævet. Inden Kortet registreres på transaktionswebstedet, er Kunden forpligtet til at give samtykke til regelmæssig opkrævning af gebyrer ved at aktivere tjenesten Tilbagevendende Betalinger. Samtykket gemmes på Operatørens hjemmeside.
- Køber opretter et abonnement ved at vælge denne købsform i den elektroniske ordreformular. Bekræftelse af oprettelsen af Abonnementet sendes straks til Købers e-mailadresse, der er angivet ved afgivelse af første abonnementsbestilling.
- Kunden administrerer Abonnementet via Kontoen i henhold til de tilgængelige muligheder.
- Abonnementet sker på ubestemt tid.
- Kunden kan til enhver tid opsige Abonnementet. Opsigelse af Abonnementet fra Kundens side er ensbetydende med tilbagetrækning af samtykke til yderligere opkrævninger under Tilbagevendende betalinger. I denne situation vil der ikke blive oprettet en anden Abonnementsordre. Hvis Abonnementet ophører efter den dato, der er angivet i den e-mail, der henvises til i punkt 11, vil den aktuelle Abonnementsordre være den sidste gennemførte.
og). Abonnementet opsiges ved, at Køber vælger muligheden "Afslut abonnement" i indstillingerne for et givet Abonnement, som er tilgængeligt, efter at Kunden logger ind fra sin Konto.
b). Køber kan også opsige Abonnementet ved e-mail henvendelse til butikspersonalet: kontakt@bioshi24.dk. - Sælger har ret til at opsige Abonnementet og informerer Køber pr. e-mail eller telefonisk mindst 7 dage i forvejen. I denne situation vil midler ikke blive opkrævet på kortet, og der vil ikke blive oprettet yderligere abonnementsordrer.
- Sælger er berettiget til at ændre priserne på Varerne under Abonnementet, hvilket Køber oplyses om i den i pkt. 11.
- Sælger sender en e-mail til Køber om oprettelse af Abonnementsordren med angivelse af dens emne, mængde, pris (inklusive evt. prisændring), færdiggørelsesdato og dato for planlagt hævning af midler fra Kortet - senest kl. 3 dage før du hæver penge fra kortet. Desuden informerer Sælger Køber om muligheden for at opsige Abonnementet ved at vedhæfte et link til indstillingerne, der muliggør opsigelse af et givent Abonnement fra Kundekontoniveau og datoen for, hvornår det træder i kraft. Hvis Abonnementet opsiges efter den dato, der er angivet i e-mailen, vil opsigelsen påvirke efterfølgende abonnementsordrer. Det betyder, at Abonnementet ophører, men den aktuelle Abonnementsordre vil blive opfyldt sidst.
- Hvis forsøget på at debitere Kortet mislykkes, vil Kunden blive informeret via e-mail om, at betaling ikke kan opkræves. Mulige årsager til manglende opkrævning af betaling omfatter: manglende midler på kortet, udløb af kortet eller tekniske problemer.
- Udløbet af det Kort, der er knyttet til Abonnementet, eller manglende evne til at godkende en betalingsordre af andre årsager resulterer i opsigelse af Abonnementet.
- Abonnementsordren vil først blive behandlet, efter at pengene er blevet debiteret fra kortet.
- Opsigelse af Abonnementet resulterer i øjeblikkelig opsigelse af salgskontrakten for Varerne.
§ 12. Afsluttende bestemmelser
- Disse vilkår for brug er gældende fra den 1. februar 2021.
- Hvis nogen af bestemmelserne i disse bestemmelser ændres eller ugyldiggøres af en afgørelse fra en kompetent myndighed eller domstol, forbliver de resterende bestemmelser i kraft og er bindende for sælgeren og kunden.
- Sælger forbeholder sig retten til at ændre disse regler. Alle kontrakter, der er indgået før datoen for ikrafttræden af de nye regler, implementeres på grundlag af de regler, der var gældende på datoen for kontraktens indgåelse.
- Den lov, der gælder for løsning af eventuelle tvister relateret til reglerne, er polsk lov. Disse tvister vil blive løst af den lokale domstol med kompetent jurisdiktion. Kunden, der er en forbruger, kan også bruge udenretslige metoder til at behandle klager og forfølge krav. Alle oplysninger om udenretslige metoder til behandling af klager og forfølgelse af krav kan fås på webstedet for Kontoret for Konkurrence og Forbrugerbeskyttelse på: www.uokik.gov.pl. Samtidig vil vi gerne informere dig om, at de angivne sager er frivillige, og begge parter skal give samtykke til dem.
- I henhold til Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) nr. 524/2013 af 21. maj 2013 vil vi gerne informere dig om, at en platform for et online tvistbilæggelsessystem mellem forbrugere og iværksættere er tilgængelig på http:// ec.europa.eu/consumers/odr på EU-niveau (ODR-platform). ODR-platformen er et websted med en one-stop-shop for forbrugere og iværksættere, der søger udenretslig bilæggelse af en tvist vedrørende kontraktlige forpligtelser, der udspringer af en online salgskontrakt eller servicekontrakt.
§ 13. Bilag 1 - Oplysninger om udøvelse af retten til at fortryde kontrakten
- Retten til at fortryde kontrakten på følgende vilkår er tilgængelig for forbrugeren og den individuelle iværksætter.
Du har ret til at fortryde denne kontrakt inden for 14 dage uden at angive nogen grund. Fristen for fortrydelse af kontrakten udløber efter 14 dage:- i tilfælde af en salgskontrakt, fra den dato, hvor du kom i besiddelse af varen, eller hvor en anden tredjepart end transportøren og angivet af dig kom i besiddelse af varen;
- i tilfælde af en kontrakt, der forpligter dig til at overdrage ejendomsretten til flere genstande, der leveres separat fra den dato, hvor du kom i besiddelse af den sidste genstand, eller hvor en anden tredjepart end fragtføreren og angivet af dig kom i besiddelse af sidste vare;
- i tilfælde af en kontrakt, der forpligter dig til at overdrage ejendomsretten til varer leveret i partier eller dele fra den dato, hvor du kom i besiddelse af det sidste parti eller en del, eller hvor en anden tredjepart end fragtføreren og angivet af dig kom i besiddelse af den sidste batch eller del;
- i tilfælde af kontrakter om regelmæssig levering af varer i et nærmere angivet tidsrum fra den dato, hvor du kom i besiddelse af den første vare, eller hvor en anden tredjepart end transportøren og angivet af dig kom i besiddelse af den første vare ;
- i tilfælde af kontrakter, hvis genstand er levering af tjenester eller digitalt indhold, der ikke leveres på et håndgribeligt medium - fra datoen for kontraktens indgåelse.
- For at udøve retten til at fortryde kontrakten skal du informere os: BIOSHI SA, aleja 29 Listopada, nr. 39E, lok. U3, 31-425 Kraków, kontakt@bioshi24.dk om din beslutning om at fortryde denne kontrakt ved hjælp af en utvetydig erklæring (f.eks. et sendt brev. pr. post, fax eller e-mail).
- Du kan bruge prøvefortrydelsesformularen, men dette er ikke obligatorisk.
- Du kan også udfylde den elektroniske returformular, der er tilgængelig på netbutikkens hjemmeside: https://bioshi24.dk/returns-open.php . Hvis du benytter denne mulighed, sender vi dig straks bekræftelse på modtagelse af oplysninger om fortrydelse af kontrakten på et varigt medium.
- For at overholde fristen for fortrydelse af kontrakten, er det tilstrækkeligt, at du sender oplysninger om udnyttelsen af din ret til at fortryde kontrakten, inden fortrydelsesfristen udløber.
- Hvis du fortryder denne kontrakt, refunderer vi dig alle betalinger modtaget fra dig, inklusive omkostningerne ved levering af varerne (bortset fra yderligere omkostninger, der følger af dit valg af en anden leveringsmetode end den billigste sædvanlige leveringsmetode, der tilbydes af os), straks og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dag, hvor vi blev informeret om din beslutning om at udøve retten til at fortryde denne kontrakt. Vi refunderer betalingen med de samme betalingsmetoder, som du brugte i den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har accepteret en anden løsning.
- I tilfælde af kontrakter, der kræver overdragelse af ejendomsretten til varer, hvor vi ikke har tilbudt at afhente varerne i tilfælde af fortrydelse af kontrakten - skal vi tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi modtager varen, eller indtil vi modtager bevis for dens returnering , afhængig af hvilken hændelse der indtræffer først.
- Send venligst den returnerede vare til følgende adresse: BIOSHI SA, aleja 29 Listopada, nr. 39E, lok. U3, 31-425 Kraków straks og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dag, hvor du informerede os om din fortrydelse af denne kontrakt. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varen inden 14-dages fristen udløber. Du skal selv afholde de direkte omkostninger ved returnering af varerne.
- På grund af varernes vægt og dimensioner kan tilbagesendelse af varerne i tilfælde af fortrydelse af kontrakten medføre højere omkostninger end almindelig forsendelse med posten. Hvis du vil benytte dig af kurerselskabers ydelser, kan det være nødvendigt at sende forsendelsen på en palle, hvilket er dyrere end almindelig postforsendelse.